Klachtenregeling

Klachtenregeling

Klachtenregeling

Niet helemaal tevreden?

Wij willen je zo goed mogelijk helpen en dat je tevreden bent over onze zorg en begeleiding. Soms ben je het ergens niet helemaal mee eens. Wil je hulp bij het bespreken van je probleem of je klacht? Dan kijken we samen hoe we je hierbij kunnen helpen. 

  1. Bespreek je probleem of klacht met je begeleider.
  2. Bespreek je klacht of je probleem met de directie.
  3. Wil je extra hulp bij je klacht of probleem? Of komen jullie er samen niet uit? Daarvoor hebben wij een klachtenprocedure in werking. Neem contact op met een vertrouwenspersoon of cliëntondersteuner, vraag de klachtenfunctionaris om hulp of dien een klacht in bij de klachtencommissie.

Vertrouwenspersoon of cliëntondersteuner

Vertrouwenspersonen en cliëntondersteuners zijn er om jou te ondersteunen. Je kunt je verhaal bij hen kwijt. Zij luisteren aandachtig en denken mee over oplossingen. Alles wat je met hen deelt houden zij geheim. En als het nodig is, helpen zij met het opstellen van een klacht.

De klachtenfunctionaris

Kom je er niet uit samen met je begeleider. De klachtenfunctionaris helpt jullie dan. Hij kan het gesprek tussen jullie weer op gang brengen. Daarnaast ondersteunt hij jullie bij het vinden van een oplossing. Voor onze klachtenfunctionaris verwijzen wij naar het Klachtenloket Zorg (https://www.degeschillencommissiezorg.nl/klachtenloket-zorg). 

De klachtencommissie

Wanneer de ondersteuning van de klachtenfunctionaris nog niet tot een oplossing heeft geleid, kun je terecht bij de klachtencommissie. Dien een formele klacht in bij de Geschillencommissie Zorg algemeen. Zij nemen dan aandachtig jouw klacht door en kijken hoe zij jou te hulp kunnen zijn.

Samen zorgen we voor een passende oplossing!

Wanneer je ergens tegenaan loopt en niet tevreden bent kun je dit op meerdere manieren melden. Wij kijken samen met jou hoe we een probleem kunnen oplossen. Zo zorgen we ervoor dat jij weer helemaal tevreden bent met de zorg en begeleiding van Doelbewust Zorg.


GGD als toezichthouder in het kader van de WMO:

De GGD Brabant-Zuidoost houdt toezicht op de kwaliteit van de in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning geleverde zorg, begeleiding en ondersteuning. Voor nadere informatie verwijzen wij u naar de website van de GGD Brabant-Zuidoost (www.ggdbzo.nl).

nl_NLDutch